En dag...öö, två dagar genom sverige och norge!

Jadu.  Nu sitter jag här framför datorn igen. Var en händelsefull dag igår vill jag lova. Drog ju som sagt till Oslo över dagen. var där bara några timmar för det tar sin tid att färdas dit. Hade inte gjort några planer på hur jag skulle resa utan hade bara tittat lite snabbt på nätet, men det är ju så det är roligast att resa :P. Jag började i alla fall med att åka bil till gbg med Lovisa då hon ändå skulle dit på arbetsintervjuv. Sen från gbg tog jag bussen upp till oslo. Väl uppe i oslo så hade jag ärenden att göra och efter det hade jag tänkt att träffa Therese lite innan jag skulle bege mej hemåt igen. Men jag blev lite förvånad när jag stiger av bussen och går in i terminalen och möte?... ...Jo Therese! hon mötte upp mej för att hjälpa mej hitta rätt i den nya staden! Jo jag har aldrig varit i Oslo innan och inte Norge heller för den delen! Underbar stad! och vackert land. I alla fall så drog jag och gjorde vad som skulle göras och sen blev det en halvtimmes prommenad igenom Oslo (delar av det på Carljohan :D) och sedan gick jag och Tessan ner till vattnet och käkade baguett med räksallad vilket vi köpte vart försig och fixade iordning på plats :D. Hade det sjukt trevligt och det var faktiskt lite motigt att åka hem igen men det kommer definitivt bli en resa tillbaka i sommar! Resan hemmåt blev sen lite knepigare. Bussen tillbaka till gbg hade jag i alla fall koll på men hur tar jag mej vidare? Visade sig att det inte gick några tåg eller bussar tillbaka till Anderstorp så pass sent på fredagen! Oj oj oj, :P blev till att försöka ragga sovplats i gbg men tyvärr utan resultat. Folket som bor där var överallt. Svarade inte, var i jkpg, hade fullt med nattgäster, var inte hemma m.m. Fast på stationen utan en färsk ide. Gick i alla fall tillslut och klockan halv 3 ungefär idag på eftermiddagen kom jag tillslut hem :P. En bra resa när allt kommer omkring. Fick en förfrågan några kilometer hemmifrån att ta mej upp till jkpg för att sedan åka bil till uddevalla och sedan till nyköping men tackade artigt nej. Kunde varit kul och skulle jag inte ha rest så mycket redan så skulle jag inte varit hemma nu!


Utsikten mot båtarna (det var palmen jag skulle få med)


Therese på platts på trappan som går ner mot vattnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0