Förvrängd verklighetsuppfattning eller för en gångs skull öppna ögon?

Frågan är hur det hela ska tolkas. Har min kroppsliga "svacka" verkligen gått över eller har det bara gått upp i huvudet och fördunklat mitt sinne och förmåga att känna krasslighet?

Anledningen till att jag har fått dessa tankarna är att på vägen till jobbet idag så mötte jag en naken gubbe. Helt totalt näck gick han på gatan och lät sluringen hänga och dingla på sin färd genom det lätta duggregnet. Han måste ha varit i ca 70? års ålder och även om jag inte tror att det finns nått i närheten så säkerligen på rymmen från nån äldervård. Vet även om att det har varit fler konstigheter som hänt idag men kan inte komma på nån mer förutom mannen med piratlook (dvs väldigt slitna kläder bestående av jeans, nån skinliknande tröja, långt slitet hår) och plåsterlapp över ena ögat som låg och sov i parken. Många skulle säkert misstagit hans klädstil för en sliten mc "gangster", men så var icke fallet utan det var mer åt pirathållet utan att passa in på ett gammalt piratskepp.

Dagar som den här funderar jag på om jag inte har läst för mycket om pikkafåglar, fullt normala bestar och den omvända kronologitekniken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0