Det ser mörkt ut på alla avbytarbänkar...

Mina föraningar från igår blev sanna. Hade verkligen problem med att somna igår, låg och vred mej hur länge som helst men shit happens. Har ägnat förmiddagen idag åt att söka jobb. Jobbsökandet hittils bestått av att ringa runt till alla El firmor i hela halmstad och fråga om de behöver folk och så har jag även gjort en tripp ner till arbetsförmedlingen vilket visade sig vara lite halvt onödigt. Man måste nämligen fixa en massa grejer på nätet först innan man kan få komma på ett möte (vilket även är obligatoriskt om man ska skriva in sig där). Ok att de har datorer man kan låna av dem men om jag ska kunna skriva in alla utbildningar, jobb och andra meriter så behöver jag har lite hjälp från papper och filer på min dator för att kunna komma ihåg alla datum m.m. Men nu är allt inlagt så nu blir det först en tripp till det gamla jobbet för att skriva lite tidssedlar, lärlingspapper för att sedan bege mej tillbaka till arbetsförmedlingen för att försöka få till ett möte med dem.


Kunde inte hjälpa att bli lite irriterad när jag var inne på arbetsförmedlingen
och hörde några "nysvenskar" samtala likadant som man kan höra lågstadieelever
samtala när de försöker verka tuffa.
Nysvensk 1: Är du medlem nu?
Nysvensk 2: JA
Nysvensk 1:(Stolt röst) Jag har vart med här sen i april!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0