Torsdagen

Senare på tordagens morgon så tilltog smärtan mer och mer och vid luchtid hade jag fått nog och som mamma uttryckte de så kröp jag på väggarna av smärta och vi bestämde oss för att åka ner till vårdcentrallen för att kolla upp det hela. Väl där nere så trode jag att jag skulle bli galen. Det gjorde så grymt ont och så var det lunchstängt. Öppnade igen vid 13 och klockan vad då halv. Trode faan att jag skulle tuppa av. Men lite tur i oturen ska man väll ha och en som mamma har jobbat ihop med gick förbi väntrummet just då och tog hand om mej. så raka vägen in på ett rum och blev inklämd mellan andra patienter fick jag nu undersökas och efter lite smärtlindrande och lugnande tabletter så konstaterade hon att det troligtvis var en bihåleinflamation och vi fick en remiss till värnamo sjukhus för att röntga bihålorna. Men det visade sig att dessa tabletter jag fick i Anderstorp verkade inte så länge och lagom tills vi anlände till vmo så kom smärtan tillbak. Men jag måste hylla både Vårdcentralen i A-torp och sjukhuset i vmo för att de tar omhand om patienterna fort. Behövde inte ens vänta vid luckan utan fick direkt eskort in till väntstolen på röntgen. Men även om de var snabba med att släppa in mej så fick jag ändå vänta på min tur då det var ca 4-5 st före mej i kön. Men in och röntgas, ut och vänta, och det var nog här ungefär som jag bad mamma om mollys behandling för första gången, in i en egen sal/undersökningsrum, fick lite mer smärtlindrande av föregående sort innan vi fick svaret att det var grov bihåleinflammation och att vi skulle få åka upp till Jkpg för att få läggas in där och få skölja ur bihålan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0