10:48

Lite smått uttråkad just nu, skulle vilja hitta på nått men vad ska man göra en mulen söndag då regnet hänger och väntar runt knuten? Bara att vänta på att marcus kommer hem och dra en film med honom.

Soft eftermiddag igår i alla fall. Fick reda på att jonas var hemma denna helgen oxå, han skulle igentligen vart i sthlm men behövde vila och åkte hem. så vid 4-tiden så åkte jag hem till honom för att hitta på nått och förbereda för kvällen (vilket sen inte blev som planerat ändå) men hos Jonas när han stog i duschen så hände nått lite ovanligt i dessa dagar. Jag satt och snackade med madde (vilket ifs i sig själv var länge sen) och för en gångs skull så har jag hittat en av det motsatta könet som inte har en fuckad uppfattning av vad jämnställdhet är! och nån som håller med om att pojkar/flickor, tjejer/killar och kvinnor/män inte är det samma, att det finns skillnader som man inte kan göra mycket åt! Båda höll med om att det finns undantag men det betyder bara att det kan inte alltid vara lika många av könen på samma jobb utan att det får efterföljder och lika mycket betalt för samma jobb ska innebära att de får lika mycket jobb gjort oxå! kanske låter lite vuxet att sitta och snacka om detta eller att över huvud taget bry sig men jag har fått såna mothugg om jag har sagt nått som antyder på min ställning att det är sjukt att jag har kunnat behålla lugnet :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0