Helgen snart över

Vet att jag sagt att jag ska skriva nått men har inte fått inspiration än och det lilla jag har skrivit gillar jag inte men jag publiserar det i brist på annat och hoppas komma med nått bättre nästa vecka.

Sådär, nu får jag äntligen tid till lite bloggskrivande. Sitter i stugan jag hyr just nu och kommer därför lägga upp det här på bloggen imon eller nått när jag har fått tillgång till internet igen.

Mycket har hänt som sagt och vi börjar väll i söndags. Var på kalas då och träffade lite släckt mm. Det är konstigt hur mycket man kan "styras" av sin förebild även nu när man har blivit lite äldre. Träffade killen som jag hade som förebild när jag var liten och även om jag träffar honom lite då och då så var detta möte ändå lite speciellt. Det är på grund av honom som jag började med el och när han nu i söndags satt och diskuterade kraftanläggningar med en annan så kunde jag inte hjälpa det men jag blev lite småsugen på att gå över till transformatorbyggen och starkström, men som sagt jag är äldre och jag skakade av med det ganska snabbt.

Andra veckan har nu börjat på nya jobbet och det är fortfarande kul att jobba och det är väldigt skönt att få sova ifred i ett "eget" boende.



Kände mej lite "känslosam" ena dagen och skrev en låt. Inspelningen blev kas utan mixerbordet och bara datorns mic, men här är texten:

Don't take me away
just bring that place over to me
I don't want to lose the feeling
I have when I'm lying here with you


 

I whish that I could see toworrow
Then I'll know if I'll ever see you again
We were just two people meeting
And it became one very special thing


Don't take me away
just bring that place over to me
I don't want to lose the feeling
I have when I'm lying here with you



 

Silence, I can hear your heart beating
Timeless, I can still taste you kiss
Forever, I will always love you
And never, never let you slip away


Don't take me away to
just bring that place over to me
I don't want to lose the feeling
I have when I'm lying here with you



 

Don't take me away to
just bring that place over to me
I don't want to lose the feeling
I have when I'm lying here with you


But if this, is the last time that I'll hold you
I'll cheeries?! this moment for ever and ever again
Memories are one of the things you gave me
Many happy, but the sad I've already forgot

Don't take me away
just bring that place over to me
I don't want to lose the feeling
I have when I'm lying here with you
I have when I'm lying here with you


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0