Funderingar

Ska strax gå och lägga mej i sängen för att läsa lite. Den gamla boken är slut (presidentens val) och just nu har jag börjat på Svensk maffia som kartlägger den organiserade brottsligheten i sverige och förklarar gängens ursprung och uppstart. Men det var inte riktigt det jag hade tänkt att ta upp. På sista tiden så har jag kommit på mej själv att se mitt eget liv som genom en kameralins. Kanske kan behöva förklara detta lite.

Ett exempel är vad som nyss ägde rum: Jag ligger i soffan och kollar på tv:n samtidigt som jag tänker på nått annat. Dvs mina tankar, intrycken från tv:n och bilderna i huvudet har tagit mej så långt ifrån verkligheten att när jag senare börjar se med mina ögon igen så känns allt så extremt verkligt och klart. Jag ser helt enkelt min egen existens i nuet som genom en kameralins. Det känns inte så vanligt och genomsmetat som alltid annars utan det känns mer högupplöst, som om man har en putsad lins och en högkvalitetskamera som återskapar allt på en tv. Man kan själv välja i vilket hörn man vill fokusera på och vad man än väljer så är färgerna, kontrasterna, m.m så otroligt bra. Tror det är svårt att förstå om man inte har upplevt det och vad jag märkt nu väldigt kompliserat att förklara. Har i alla fall hänt mej några upprepade gånger på sistone och det är inte bara framför tv:n utan kan även vara på ställen som på jobbet. Kanske borde lämna det ämnet.


December börjar närma sig och jag ser fram imot det. Måste kolla upp när ass luciafirande äger rum så jag inte bokar upp nått när fläkers uppträder. Ser så otroligt mycket fram imot det. Tycker det ska bli gött med lite julbelysning, bak osv. Vet att det kanske låter lite fjolligt men har bestämt mej för att utnyttja köken i alla fall så gott det går fram till nyår. bättre att skaffa löften innan nyår med ett slut vid årsskiftet än att skaffa ett vid årets början för att sedan lägga ner och bryta. MAN SKA AVSLUTA MED STIL! ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0