Då kör vi igen!

Har gått en liten tid sen jag skrev här förra gången och det får jag be om ursäkt för (om man nu ber om ursäkt för det). Men i alla fall, det är inte pga brist på händelser som det inte blivit nått skrivet utan mer för att jag inte har kännt av keaktiviteten när det gäller skrivandet och jag vill inte ha en blogg där det bara står uppradat vad som hänt. Det ska inte vara en punktlista över mitt liv utan lite mer om tankarna kring händelserna. 

Den sista veckan har varit väldigt speciell på så sätt. Har mest bara jobbat och stått i men vart väldigt uppe i mitt eget huvud. Fick besök av pappa i onsdags vilket var väldigt kul. Han hade vart nere i båstad och jobbat på en sjukt lyxig "stuga", såg lite bilder på den utifrån och det är väldigt synd att säga stuga till en stor jä**a villa! För dom som inte vet det så är min far oxå elektriker fast han håller i den största utsträckningen på med svagström, dvs larm, passagesystem, datanät, televäxlar m.m. Men när jag sitter och snackar jobb med honom (även om jag gillar det jag håller på med) så kan jag inte hjälpa att jag blir lite sugen på att börja med svagstömmen igen och arbeta med honom. Jag har arbetat för honom innan och vi har vart ute på lite olika jobb ihop och jag måste säga att det är riktigt roligt och dagarna går både fort och med ett ljus över som inte många kan känna på arbetet. I vilket fall så var han här i onsdags och hade tagit med sig min cykel vilket jag är väldigt tacksam för, jag har ju ingen dragkrok på bilen så jag kan inte få ner den själv och jag har redan använt den en del. Och sen efter att han fått se lägenheten lite snabbt så gick vi ut och åt lite för att avsluta kvällen med lite te och fika här hemma innan han var tvungen att åka hem till Tokarp.

Kim och Natalie har äntligen vart på besök, detta var ifs i går (lördag) men det tillhör ju oxå veckan :D. De var inte här så länge utan svängde bara förbi när de var ute och gick och jag skulle ändå iväg till en förfest, men trevligt var det ändå. Jag har lärt känna lite nytt folk här i halmstad och det var dessa jag var ute med igår. Träffade dessa grabbar på en Pimp n' hoe fest jag var på för några veckor sedan och jag och joel hade en väldigt intressant diskution i början på kvällen så han tog mitt nr och msn och nu var det dags att följa med dem ut. Det var en väldigt trevlig förfest med gitarrspel och annat smått och gått men när vi sedan drog ut på krogen så träffade jag lite annat folk jag kände och när jag sedan vände mej om för att sluta upp så var de borta :S men men, jag drog vidare och sluta hemma hos kim och kollade på film. soft det oxå.
 
I övrigt denna vecka så har jag lärt mej lite nytt om mej själv och gjort ett litet men ändå ett framsteg med musiken. Känner att jag verkligen måste hitta nån att skriva med. Hade ju ett grymt band på gång i Köpenhamn men jag vet inte vad som hände med dem till slut. Jag spelade in en digital audition till dem, de tyckte det lät bra och tyckte jag var en grym sångare men efter ett tag så bara rann allt ut i sanden och vi har inte hörts av på ett tag. Skulle vara intressant att veta vad som hände?!

Helgen vilket jag var inne på innan har vart som de övriga. Försöker intala mej själv att det ska bli en lugn helg och att jag ska stänga in mej i lägenheten med gitarren och försöka skriva nått nytt. Men det blir inte alltid (rättare sagt alldrig) som det är tänkt, jag kom en liten bit med spelandet även om det var mest lite gamla covers och sedan ringer telefonen och det slutar med att man drar ut. Lördagen berättade jag ju om innan och även om fredagen inte blev så vild så blir det ändå lite öl och billjard på b&b, sedan öl på Harrys för att avsluta en kort stund på morfars! Gillar verkligen morfar, brukar dock aldrig få nått bord där men det är alltid trevligt folk, snygga brudar (och nej det är inte så viktigt för jag raggar inget just nu men man vill ju ha nått att titta på ;P) och i allmänhet en skön atmosfär.

Just nu så sitter jag och har letat upp lite gammal musik på datorn och bara njuter att att vila för en gång skull! Messade lite med Hanna igår för den som är intresserad, har fortfarande starka känslor för dej tjejen och hon gör det svårt att få dem att falna. Men jag ser det faktiskt som nått positivt, jag får mer tid över för mej själv och det är verkligen nått som jag behöver just nu för att känna att livet ger nått tillbaka. Vem vill sitta på en stol om 50 år och ångra att man inte satsade mer?! Life is a present, only give it away if you know it will be appreciated.


Tyckte att det vart dåligt med bilder ett tag nu (har tappat bort min kamera) så här får ni en med mej som jag är just för tillfället så här dagen efter taget med webcamen.

Kommentarer
Postat av: kim

idol-danny jag vill bara upplysa dej om att aldrig stavas aldrig med två L och alltid stavas alltid med två L! Från och med nu är jag nöjd om jag slipper se mer sådana stavfel! Tack på förhand!

2008-11-23 @ 15:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0