Tidlöst universum - Tankar från en tänkande individ

Tid är inget man har utan något man tar.

Utveckling: Du har aldrig tid till något utan måste ta den tiden från något annat. Tiden föds diponibel och är upp till var och en att dela upp. hur kan man då inte ha tid till nått utan hela tiden ta tiden från nått annat? kan man inte ta "tom tid" dvs nyfödd tid till sina nya planer och på så sätt inte ta nån tid från nått annat? NEJ! Tiden som du tog till dina nya planer tar du från planer du inte ännu har kommit på och som du heller senare inte kommer ha tid till för att du redan har för mycket att göra.

Jag vet att det är rörigt men det är lite det jag har gått och tänkt på den sista tiden. Jag vill inte slösa min tid på meningslösa saker men vill samtidigt inte missa nått. Går det ihop sig eller är det bara dömt att misslyckas?
Att vänta tycker jag är meningslöst medans vissa tycker att det är lyckans framgång. när ska man veta när man väntar för gäves? när ska man skita i sina instinkter och bara köra på? när ska man ta sig i kragen och göra nått utan den kreaktivitet som man fått? när ska man börja leva sitt liv helt fullt ut som man känner att man kan innerst inne?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0