Världens smartaste?!

Tisdagen började lite orolig då jag strax innan avfärd till jobbet slängde en blick på termometern och såg att den visade -8,8*C (jag jobbar utomhus). Denna kyla visade sig dock inte bli så långvarigt, för så fort solen gick upp så förvandlades allt till en underbar dag med klarblå himmel med en behaglig sol som värmde min rygg.
   Efter jobbet så drog jag hem till Kim och vi styrde sedan tillsammans med Marcus stegen till Anderstorps badhus. Här vill jag lägga in lite kritik. Jag har aldrig ogillat A-torps badhus även om jag har tyckt att den skulle kunna behöva en uppiffning (dvs en renovering), men idag blev jag riktigt besviken när ångbastun fortfarande inte var reparerad (den har visst varit lite ur gängorna i några veckors tid nu) och dessutom var den lilla bassängen kallare än vanligt och man fick en känsla av att det rentutav var kallt. Allt detta fick oss att vistas i basängen betydlig kortare än vad vi brukar och vi hamnade i omklädningsrummet efter inte allt för lång tid. Omklädningsrum är en konstig anläggning som lite oväntat alltid befolkas av världens smartaste?! Dvs alla gammla gubbar som inte verkar göra så mycket annat i badhus än att byta om och snacka skit. Alvarligt, är det nån som någonsin har vart i ett badhus under ordinarie öppettider och inte stött på nån gammal pensionär som håller på att byta om? Brukar alltid vid dessa tillfällen ta och hålla örat lite på spänn för att lyssna på deras pålästa åsikter som kan handla om allt mellan himmel och jord. Och även om ämnet kan variera så är det alltid en sak som är samma, de vet alltid bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0