Sjuk

Gick runt i gårkväll och kände hur halsen började göra mer och mer ont. Tänkte att: jag ringer imorgon och sjukanmäler mej, jag ska ju ändå sluta jobbet om två veckor och då är det bättre att jag kurerar mej så rösten håller när jag ska öva in alla låtarna till cypern. Sagt och gjort, jag ringer in på morgonen och märker att mitt samvete igentligen vill säga sanningen, men jag lyckas hålla det i schack i hot om våld och går efter två telefonsamtal och lägger mej i sängen jämte Hanna. Fatta vad gött, jag får ligga kvar i sängen en måndag och krama om Hanna!!! vilken lycka! 
  Det blev en ganska sen morgon, i alla fall för mej om man räknar med när vi gick upp och vilken tid jag brukar gå upp, 10:00 var klockan innan vi rörde oss ur sängen. Ibörjan var det inga som helst problem och det var bara rösten som kändes som en rostig gammal kedja. Men ju längre dagen gick, desto segare blev jag. Så nu sitter jag här hängig och trött med en hals som fortfarande gör sig påmind varje gång man funderar på att prata och Hanna åkte för 3 timmar sen :(. Någon som har ett bra tips för en hälsokur! (Glöm wiskey för det är redan bestämt att det ska ner)

Är tacksam för all hjälp.


Kommentarer
Postat av: patrik

ta en whiskey!

2008-03-19 @ 21:48:50
URL: http://onkelpagge.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0