Staden stog i lågor.

Här på Cypern firar man nu påsk, eller Kala paska som det heter på cypgrekiska. De firar denna högtid väldigt hårt och den är väldigt stor, mycket större än våran julafton. Igår efter showen gick jag ut och tog en öl och när jag var på väg tillbaka kunde jag se lågor och rök sticka upp över taken några hundra meter från hotellet. Nyfiken som man är så började jag gå upp mot kyrkan där jag tycker röken kom ifrån. Det var ifs sant att det brann vid kyrkan för man hade tänt en brasa utanför kyrkmuren som exploderade lite då och då av nån orsak jag inte känner till, men det brann längre upp också. Jag vågade dock inte gå längre upp pga att jag kanske inte skulle hitta tillbaka och så ville jag inte heller vara ivägen för folk som vill ta sig därifrån (var typ 500 som var utanför kyrkan som just var slut). Jag var nu ca 400meter från hotellet och kanske 300 ifrån branden. av röken och lågorna som jag såg så verkade det som att det vara minst två hus som stog i brand och bara för tre dagar sedan när jag skulle gå ner till frukosten så brann det ett hus precis jämte kyrkan med lågor jämnhöga med kyrkan. Undra hur bränderna uppstår? tänder nån på eller är det en tillfällighet att det blir två bränder så nära varandra?

Har funderat lite på hur länge jag verkligen ska jobba som en entertainer, jag menar jag klarar av jobbet och det är ganska kul. Men det känns som att jag inners inne vill hålla på med musik och inte shower just nu. Vill ha eget material att sjunga, inte vara med i en massa danser utan vara mer som en musikartist än showartist. Saknar även Hanna väldigt mycket och har haft tankar på att sticka hem. Om jag nu skulle göra det så har jag i alla fall provat på det här och fått lite mer scenvana så det vore inte helt slöseri med tid och pengar. Ångrar verkligen inte att jag åkte men kanske inte vill vara kvar. Kan ni inte hjälpa mej med beslutet, kommer kanske inte göra som ni säger men ni kanske kan påverka?!


Kommentarer
Postat av: patrik

stekare, stanna där nere förfan! Gör du inte det så kanske du ångrar dig sen? :) Puss o hej

2008-04-27 @ 11:07:37
URL: http://onkelpagge.blogg.se
Postat av: Emma

Oj oj... Just nu lider du av de alla som flyttar långt hemifrån brukar lida av. Vissa klarar av och stanna vissa inte. Man försöker hitta en massa saker som får en hemresa att verka positiv. Men NEJ, åk inte hem. Bestäm dig istället för ett datum tex 6 juni. Tycker du lika då, så åk hem om inte så stanna. De känns mycket bättre efter ett tag. Jag lovar, håll ut nu!

2008-04-27 @ 15:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0