Music makes good

Idag har jag vart i Värnamo på evenemanget Music makes good som var annordnat av Natalie och Emilia i form av deras projektarbete i skolan. Jag var där dels för att lyssna på de fem banden som skulle uppträda men dels för att hjälpa till.

Dagen började ifs inte så här men historien börjar med att jag åker hem till Kim strax efter ett och hamnar sittandes på hans säng och kollar på saltkråkan innan vi åker och hämtar Robin efter jobbet för att bege oss till värnamo. Väl framme hoppar Kim och Robbin av vid navet medans jag ska köra vidare till Teliabutiken för att låsa upp min telefon. När jag ska vända bilen så backar jag på en "sugga" som ligger helt gömd bakom bilen. Men ingen större skada sked trode jag och körde vidare.

Framme hos telia får jag sedan hjälp och de säger att det kommer dröja minst 5 dar för att de saknar några koder. Jag lämnar butiken sätter mej i bilen och vrider om nycklen. När jag sedan gasar på för att backa hör jag hur avgasröret delar på sig och bilen börjar ljuda överdrivit mycket. Ringer snabbt Kim för assistans och finner att han, Robin, Natalie och Mille är på vägen i en bil strax utanför parkeringen jag står på och de kommer och plockar upp mej. Vi drar vidare till Kvantum för att dela ut några flygblad och för att fruntimmerna ska handla mat.

Vi hoppar lite i historien och när vi kommer tillbaka har vi redan vart och fixat lite med konserterna och jag och kim befinner oss åter på parkeringen där min bil står parkerad. Vi försöker fixa avgasröret men märker att vi behöver verktyg. Så Kim beger sig in på en galleria och kommer ut med en skiftnyckel så vi kan göra en provisorisk lösning för kvällen. A Fucking savier in the nöd. För de som vill veta så höll det inte hela vägen men efter en smärre sjystering så kunde jag ta mej hela vägen hem.

Vad det gäller konserten så tycker jag att Natalie och Mille gjorde ett bra jobb men att de borde anlita en annan ljudtekniker och kanske fixa lite bättre utrustning, ev tvinga dit ljudteknikern lite tidigare så han kan säga vad de måste fixa extra. Underhållningen var hyfsad och jag låter ljudteknikern ta på sig skulden för att den inte får betyg bra eller mej som den igentligen borde få. Jag har i alla fall bestämt mej för att hålla ett öga på det sista bandet som uppträdde: Nitrodive och om deras nästa platta som snart ska komma är lika bra som låtarna jag har hört från den gamla så kommer jag nog gilla det.

Tack för en skön kväll i musikens tecken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0