Kakan!

Vi väljer lika lätt vem vi ska älska som vem vi hatar.

På samma sätt men inte lika enkelt väljer vi om vi vill bli älskade eller hatade.

Handling och konsekvens.

Allt är ifs inte svart eller vitt, det finns en stor grå zon tio gånger störren än den vita och svarta tillsammans. Det är i den här zonen som det uppstår konflikter, det som kan ses som glasklart för den ena kan uppfattas på ett annat sätt för den andra. Allt handlar om att se saker och ting ur samma synvinkel. Man behöver inte stå jämtevarandra för att dela synvinkel, räcker att vända tidningen uppochner för att personen mitt imot dej ska fatta poängen i artiklen.

Älska, "det är så lätt att kasta kärlek när den vackert tas imot" detta skrevs av en svensk artist vid namn Lars Winnerbäck. Hur ska man göra när den vägras tas imot? Hur ska man övertyga en som redan har bestämt sig? Handling och konsekvens, vilken handling ska jag ta för att få rätt konsekvens, få människor tänker så medan alla borde.

vilken handling ska jag ta? Fel, vilken konsekvens vill jag ha! Kärlek, vem vill inte ha kärlek. Jag skiter i om den inte tas imot vakert, är hon envis så måste jag övertala, handlingen får bestämmas av konsekvensen. Kärleken är inte blind men ganska närsynt så om man ser suddigt så måste man vara extra försiktig så man inte ser fel!

Kommentarer
Postat av: LovisaFisa

oj, vad djupt det blev.. Hur är det annars med dig? skönt att åka på måndag??

2008-04-16 @ 21:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0